מגזין דאצ'יה

דאצ'יה דוקר מול המתחרים: הטנדרון המשתלם בישראל

נהג מרוצים מחפש מכונית ספורט חדה, חובב שטח ישים ידו על רכב שמסוגל לטפס על סלעים ובעל משפחה גדולה יחפש מכונית מרווחת. אבל איזה רכב בדיוק צריך בעל עסק? השוואה יסודית בין דאצ'יה דוקר ובין סיטרואן ברלינגו ופיאט דובלו גרמה לנו לתהות מדוע המתחרים שלו עולים כל כך הרבה יותר.
אלה הרכבים שאנחנו רואים ברחוב ומזהים אותם עם בעלי מקצוע: טכנאים, חשמלאים, שרברבים, שיפוצניקים, וכל מי שזקוק לציוד כדי לעשות את מלאכתו. בניגוד לרכבים משפחתיים, שתהליך הבחירה בהם משלב בין היגיון לבין אמוציות, הרכבים האלה פונים בעיקר להיגיון: הם מספקים לבעלי עסקים בדיוק את מה שהם צריכים – רכב שיעשה את העבודה היטב, בלי כאבי ראש ובהוצאה מינימלית שתאפשר לו להישאר רווחי.

מי המועמדים? דוקר, דובלו וברלינגו

יש כמה כלי רכב שמציעים את עצמם לבעלי עסקים ועצמאים. מדובר בקבוצת כלי הרכב המסחריים הקטנים, שמכונים לעיתים "טנדרונים" או "טנדרונים אחודים". החלטנו לקחת שלושה מהם, לבחון מה הם מסוגלים לעשות וכמה הם עולים.

השלושה הם סיטרואן ברלינגו, פיאט דובלו ודאצ'יה דוקר. אחת הסיבות העיקריות לבדיקה הזו היא הפער העצום במחיריהם של השלושה. מחיר הבסיס של סיטרואן ברלינגו הוא 145,990 שקלים; מחיר הבסיס של פיאט דובלו לא רחוק משם ועומד על 154,900 שקלים; אצל דאצ'יה המחיר שונה לגמרי –114,990 שקלים.

האם בין השלושה יש פערים ביכולת שמצדיקים את פער המחיר? לצורך הבדיקה בחרנו את גרסאות הבסיס, שם נמצא פער המחיר הקטן ביותר שאפשר למצוא בין המועמדים. 

כמה שותה? מי חוסך לכם כסף כל חודש

אחד הסעיפים החשובים ביותר לבעל עסק בבחירת כלי רכב הוא עלות צריכת הדלק. האם הפערים בביצועים בין שלושת כלי הרכב המסחריים הקלים מביאים גם לפערים בצריכת הדלק? בחינת נתוני צריכת הדלק הרשמיים אינה תומכת באפשרות כזו.

בנסיעה משולבת, פיאט דובלו נוסע 15.6 קילומטרים לכל ליטר, לפי הצהרות היצרן. בסיטרואן אפשר על אותו ליטר לנסוע 17.5 קילומטרים, לפי היצרן, ואצל דאצ'יה דוקר המספר עולה ל-18.8 קילומטרים לכל ליטר.
הצריכה הממוצעת של הטנדרונים הללו, על פי היצרנים, מדרגת את דאצ'יה דוקר במקום הראשון, סיטרואן ברלינגו במקום השני ואת פיאט דובלו בשלישי.

גם בדאגה לסביבה ולזיהום האוויר של הסובבים אותנו הדירוג דומה. פיאט דובלו בגרסה זו נמצא במקום השלישי, בקבוצת הזיהום 15 (המזהמת ביותר). ברלינגו הוא שני, בקבוצת הזיהום 10 והפחות מזהם, על פי דירוג הזיהום הרשמי, הוא דאצ'יה דוקר, בקבוצת הזיהום 9, 10.

לסיכום –דאצ'יה דוקר וסיטרואן ברלינגו למעלה:

  1. דאצ'יה דוקר – 18.8 ק"מ לליטר

  2. סיטרואן ברלינגו – 17.5 ק"מ לליטר

  3. פיאט דובלו – 15.6 ק"מ לליטר

כמה סוחב? מה נפח ההעמסה

כשבעל עסק בוחר עבור העסק שלו כלי רכב, נפח ההעמסה הוא אלמנט חשוב. אם אפשר לשאת כמות מספיקה של ציוד ולחסוך כך נסיעות, מה טוב. במקרים רבים נרצה למצוא כלי רכב שיכול לשאת הן ציוד רב והן נוסעים, בין אם מדובר בהסעת עובדים וציוד ובין אם זו נסיעה משפחתית עם מזוודות או אוהלים מקופלים.

מבט במספרים מגלה ששלושת כלי הרכב הללו מצטיינים עם נפחי העמסה מרשימים. ובכל זאת, יש הבדלים בין ברלינגו, דובלו ודוקר. כשבוחרים לקפל את המושבים האחוריים ולהוביל ציוד, ברלינגו מציע נפח של 2,126 ליטרים. בדוקר נפח ההעמסה עם המושבים מקופלים הוא 3,000 ליטר ודובלו מעלה את המספר ל-3,200 ליטר.

עבור רבים חשוב הרבה יותר נפח ההעמסה כשמצטרפים גם נוסעים במושב האחורי. תא המטען של סיטרואן ברלינגו, כשחמשת המושבים מוכנים להסיע אנשים, מציע נפח העמסה של 597 ליטרים. פיאט דובלו משדרג משמעותית את היכולת הזו והנפח המוצהר שלו הוא 790 ליטרים. בדאצ'יה דוקר אפשר לקחת כאן אפילו עוד ציוד – 800 ליטר.

לסיכום – דוקר ודובלו צמודות:
  1. דאצ'יה דוקר: 800 ליטר (3,000 במושבים מקופלים)

  2. פיאט דובלו: 790 ליטר (3,200 במושבים מקופלים)

  3. סיטרואן ברלינגו: 597 ליטר (2,126 במושבים מקופלים)

ומה עם הממדים? מי מרווח מבפנים וקטן מבחוץ?

האם כל המרחב הזה בא על חשבון הנוסעים? אחד הנתונים החשובים כדי לבדוק זאת הוא המרחק בין צירי הגלגלים, שמשמעותו בפועל היא כמה מרחב יש לנוסעים. בסיס הגלגלים בדוקר הוא 281 ס"מ, גדול יותר מזה שבברלינגו (278.5 ס"מ) ובוודאי יותר מזה שבדובלו (275.5 ס"מ).

יכולת ההובלה המרשימה של כלי הרכב הללו צריכה להסתדר עם ממדים חיצוניים צנועים ככל האפשר, כדי שאפשר יהיה להשתחל לכל פינה או חניה פנויה כשצריך להוריד ציוד או לעצור לכמה דקות ליד משרד או חנות. למרות נפח ההעמסה הענק, דאצ'יה דוקר הוא הצנוע ביותר בממדים החיצוניים. אורכו הכללי הוא 436 ס"מ (לעומת 440 ו-441 ס"מ בברלינגו ובדובלו בהתאמה) ורוחבו – 175 ס"מ בלבד (לעומת 185 ו-183 ס"מ).

לסיכום – הדוקר הכי מרווחת מבפנים והכי קטנה מבחוץ:
  1. דאצ'יה דוקר – מרווח גלגלים (281)

  2. סיטרואן ברלינגו – מרווח גלגלים (278.5)

  3. פיאט דובלו – מרווח גלגלים (275.5)  

הניצחון מוחץ:
הדוקר מספק את התמורה הגבוהה ביותר למחיר, ובהפרש עצום

תמורה טובה למחיר מתבקשת כמעט בכל תחום שנבדוק, אבל בעולם המסחרי והעסקי, סיכום התמורה הוא אחד החשובים מכולם. וכאן, בסיכומה של השוואה, נותרו ואף גדלו סימני השאלה באשר לפערי המחירים הגדולים בין דאצ'יה דוקר (כ-115 אלף שקלים) ובין אפילו גרסאות הבסיס של סיטרואן ברלינגו (כ-146 אלף שקלים) ופיאט דובלו (כ-155 אלף שקלים).

דאצ'יה דוקר בולט לטובה כשמחפשים את כלי הרכב הנכון בתחום המסחריות הקלות. צריכת הדלק הנמוכה, נפח ההעמסה המרשים, הממדים החיצוניים הקטנים שאינם באים על חשבון מרווח הפנים הגדול – כל אלה הופכים את דוקר לבחירה המתבקשת, גם לולא פערי המחירים. כאשר מצטרף לשיקולים מחיר הרכישה הנמוך להפתיע, אין ספק מי הרכב שיהפוך לשותף הטוב ביותר של כל בעל מקצוע.
* מחיר דאצ'יה דוקר כולל מע"מ ואינו כולל אגרת רישוי לשנה הראשונה בסך 1,520 ₪.

כתבות נוספות במגזין

נבחרת הרכבים של דאצ'יה
בחמישיה הראשונה באירופה
הצמיחה של דאצ'יה ממשיכה. כל מי שיש לו דאצ'יה מבין שעשה את העסקה המשתלמת ביותר.
דאצ'יה לודג'י מבט מלפנים בנסיעה - זמינה עם מנוע דיזל
מחפשים רכב דיזל מומלץ?
כאשר מדובר בבחירת רכב פרטי, רכב דיזל מומלץ יותר מרכב בנזין בשל צריכת הדלק הנמוכה שלו. מהו רכב הדיזל המומלץ עבורכם?
דאצ'יה סנדרו, מבט מלפנים בנסיעה בעיר
הסופר-מיני שמאתגרת את הקטגוריה
דאצ'יה סנדרו שייכת לקטגורית רכבי ה"סופר-מיני". אולם בדיקת הנתונים היבשים, מאתגרת את השיוך הזה ומקרבת אותה יותר לפלח הגבוה יותר של המשפחתיות.