מגזין דאצ'יה

דאצ'יה: משתלם וחסכוני גם לאחר הרכישה

מותג הרכב "דאצ'יה", שהפך לשם נרדף לרכישה חכמה ומשתלמת במיוחד, ממשיך להוביל קו ייחודי גם בעלויות התחזוקה השוטפות שלו. לקוחות דאצ'יה מספרים על רכבים אמינים מאוד עם עלויות אחזקה נמוכות גם במוסכי היבואן. שאלנו את אסף ספקטור, סמנכ"ל השירות והחלפים של היבואנית, איך דאצ'יה עושה זאת.
למרות שעלויות האחזקה השוטפות נמצאות, לפי סקר גוגל, רק במקום השביעי בשיקוליו של הצרכן ברכישת רכב חדש, אין ספק שלאחר הרכישה הנושא קופץ מדרגה בתודעת הצרכן. דאצ'יה, שמציעה מחירי רכישה חסרי תחרות בשוק הישראלי, מצליחה לתת מענה ייחודי גם לאחר הרכישה, והאדם שיכול לשפוך אור על הנושא הוא אסף ספקטור.

"עקרונות התכנון של רכבי דאצ'יה משפיעים גם על האחזקה שלה"

אסף ספקטור, בן 56, נשוי + 2, מהנדס מכונות בעל תואר שני במנהל עסקים, גויס לעבודה ע"י אחד מבני משפחת קרסו לפני 25 שנה. עם השנים התקדם לתפקידים שונים במותגי הרכב של היבואנית ולבסוף מונה לתפקיד סמנכ"ל השירות והחלפים.
אסף, מה בעצם כולל התפקיד שלך?
האחריות שלי היא לבנות מעטפת שירות לרכבים. זהו אתגר מרתק שאני נהנה ממנו. הוא מחייב, למשל, להחזיק מרכז לוגיסטי לחלפים עם מלאי נכון ובכמות מספקת למגוון דגמים – ומדובר ביותר מ-250,000 מספרים קטלוגיים. במקביל, צריכים להחזיק רשת מרכזי שירות בפרישׂה ארצית ולנהל אגף שירות שעוסק בקידום רמת השירות, סיוע טכני, הדרכות ומימוש אחריות היצרן לרכב.
מה לדעתך יש ברכבי דאצ'יה שהפכו את המותג למבוקש כל כך בישראל?
דאצ'יה הוכיחה את עצמה כרכב אמין ביותר. מבחינה סטטיסטית, גילינו שמספר התיקונים הנדרשים לרכבי דאצ'יה במסגרת האחריות אינו גבוה יותר מזה של רכבים יפניים. זה מתאפשר בזכות השילוב של שימוש בטכנולוגיות מוכחות, בנייה חסונה המיועדת גם למדינות שבהן התשתיות פחות מוצלחות, וגישה של תכנון שעקרונותיה "keep it simple". עקרונות אלה הופכים את דאצ'יה לרכב שמגיע למוסך כמעט רק לטיפולים השוטפים.

"עלויות הטיפול נמוכות מהמקובל במרכזי שירות מורשי יבואן"

ומה מבחינת המחירים?
כשדאצ'יה הושקה היה לנו ברור שעלינו לנקוט מדיניות של תמחור חלפים וטיפולים המתאימה למותג המיוחד הזה. יחד עם היצרן ועם מרכזי השירות גיבשנו מדיניות תמחור מיוחדת לטיפולים של דאצ'יה. אנחנו דואגים לשמור על תמחור חלפים נמוך ומשווים את עצמנו כל הזמן לחלופות בחוץ. תוסיפו לזה את התכנון הבסיסי, האמין והפשוט של הרכב ותקבלו עלויות טיפול נמוכות מהמקובל במרכזי שירות מורשי יבואן.
אפשר דוגמה?
כמובן. טיפול קטן לדאצ'יה סנדרו יעלה כ-683 ₪ כולל מע"מ, טיפול שני ("בינוני") לדאצ'יה דאסטר דיזל יעלה פחות מ-1000 ₪ כולל מע"מ .
זה באמת נמוך. אבל אם הטיפול פשוט, למעשה לא חייבים מרכז שירות מוסמך.
דאצ'יה היא אומנם מותג אמין מאוד, עם גישה תכנונית פשוטה, אך חשוב לזכור שמנועי הרכב כיום מאוד מורכבים בגלל דרישות זיהום האוויר המחמירות. מיותר לציין שכל המנועים של דאצ'יה עומדים בסטנדרטים אלה, בכולם יש טורבו, מערכות הזרקה ישירות, מסנני חלקיקים ועוד. נכון שתמיד אפשר למצוא מוסך זול יותר. השאלה היא אם הוא יחליף את מה שצריך, האם מה שיחליף יהיה באיכות המתאימה, האם יבצע עדכוני תוכנה או קריאות תיקון יזומות מטעם היצרן? האם יכוון נכון כל מה שצריך לכוון? התשובה, למרבה הצער, היא כמעט תמיד "לא". מעת לעת אנחנו נתקלים במקרים של נזק כבד עקב טיפולים שגויים או חסרים. פערי המחירים בין מרכזי השירות שלנו למוסכים אחרים לא מצדיקים לדעתי את הסיכון .

"קרסו היא בית הספר הטוב ביותר למקצועות הרכב"

מה הופך את מערך השירות של דאצ'יה למקצועי כל כך?
יש "מסורת" של ידע ותהליכים בשירות שמבססת את עצמה כבר עשרות שנים. שמעתי גורמים בענף שאומרים ש"קרסו זה בית הספר הטוב ביותר למקצועות הרכב". אנחנו משקיעים המון בהדרכות מכל הסוגים, ויש לנו שלושה מדריכים במשרה מלאה שעסוקים בלימוד אצל היצרן, התאמת חומרי לימוד והעברת קורסים. כל מרכז שירות מחויב למינימום של משתתפים בכל קורס ולא מוגבל בשליחת משתתפים נוספים – זו זכות שכולם מנצלים. מעבר לכך יש מערכת קורסי שירות כולל הסמכות לתפקידי השירות לפי תוכנית מובנית הקרויה PER4 ואף הדרכות טכניות לאנשי שירות כדי שידעו להסביר ללקוח על תפקיד מערכות הרכב השונות. במקביל, יש לנו שישה אנשי תמיכה טכנית שמסתובבים יום יום בין מרכזי השירות ומסייעים למכונאים בתקלות מורכבות. הטכנאים בכל מרכז יודעים שבכל רגע הם יכולים לפתוח קריאה און-ליין ולקבל מענה בתוך זמן מוגדר מראש, וכאמור – אם צריך, טכנאי יגיע לסייע גם בשטח.
זה שאנשים פרטיים מתלהבים מדאצ'יה אנחנו יודעים. ומה עם מנהלי ציי רכב?
יש לנו לא מעט לקוחות עסקיים שבחרו בדאצ'יה, ביניהם לקוחות מאוד מאתגרים, כמו חברות שמירה, שם הרכבים נמצאים בתנועה 24 שעות או חברות לעבודות עפר. כולם מתפעלים מהאמינות ומהקשיחות של המותג ומעלויות התחזוקה הנמוכות. ההסבר פשוט – רכבי דאצ'יה נותנים המון לעומת מחיר הרכישה. הרכב נוח, אמין, קשוח אבל גם מפנק במקומות הנכונים כמו בקרת שיוט או מולטימדיה מקורית .
מה מחכה לדאצ'ה בעתיד?
החזון שלנו הוא להמשיך לשמור על המותג בתור "יהלום" מיוחד. מדובר במותג שמשמר ערכים של פעם: קשר של בעל הרכב לרכב. לפעמים אנחנו נתקלים בתגובות ממש מרגשות, שכן לחלק ניכר מהלקוחות יש קשר רגשי חזק לרכב, כולל דגם שכבר לא נמכר בשוק והם מתעקשים להמשיך להשתמש בו. את הייחוד הזה אנחנו מתכוונים לשמר גם ברמת השירות, האמינות ועלויות הטיפול.

כתבות נוספות במגזין

 
שלוליות חורף
שלוליות חורף בישראל
הן אורחות קבועות בחורף, ומשמשות בית גידול להרבה צמחים ובעלי חיים. זה בדיוק הזמן לקפוץ אליהן עם הילדים לביקור: שלוליות החורף של ישראל.
תעתועי ראיה בכביש
לומדים בדרכים: תעתועי ראייה בכביש
הידעתם? בישראל יש "כבישים מכושפים" בהם אתם מרגישים שהרכב מטפס למעלה למרות שאתם דווקא בירידה. קבלו: 3 טעויות אופטיות נפוצות בכבישי ישראל.
אביזרים לפורים
צרכנים חכמים מתכוננים מראש
הוא ממש מעבר לפינה, וכדאי להתכונן: פורים מתקרב ואם תזמינו עכשיו תחפושות - גם תחסכו כסף וגם תורידו לכם מטלה מהראש.